کریشن آیریس
Creation iris
0  /  100
keyboard_arrow_up
keyboard_arrow_down
keyboard_arrow_left
keyboard_arrow_right

معرفی خوش ذوق ترین و ثروتمندترین عطاران کاربلد 

معرفی خوش ذوق ترین و ثروتمندترین عطاران کاربلد

 
معرفی عطر ساز های مشهور
اسپری بد بوی امروز اومدیم با یه مقاله ی جدید دیگه؛ ایندفعه میخوایم براتون از عطر ساز های مشهور و ثروتمند دنیا بگیم و با بعضی از اونا بیشتر اشنا بشیم.لطفا تا پایان این مطلب با ما باشید.

الیور کرسپ olivier cresp

الیور کرسپ olivier cresp


الیور کرسپ عطارمشهور و‌ارشد خانه عطرسازی firmenich میباشد الیور در خانواده ای متولد شد که با عطر و‌ادکلن اراباط نزدیک و تنگاتنگ داشتند و به خرید و فروش مواد خام عطرسازی مشغول بودند.
نام خواهر الیور کرسپ Francios caron بود که وی نیز به عطر سازی مشغول بود.

الیور کرسپ در برندهای معروفی چون Dolce&gabanna ، Dior ، carolina herrara ، Thierry mugler ، nina ricci ، Issey miyake ، paco rabanne و … فعالیت داشته است.
تبحر او به حدی است که درسال 2012 جایزه ی chevalier de lordre de artset des letter را برنده شد . از عطرهای طراحی شده توسط این عطر ساز مشهور عبارتند از :

carolina herrera ch edt for woman
D&G light blue edt for woman
Thierry mugler angel edp for woman
versace man eau fraiche edt for men
عطر ساز معروف، فرانسیس کردیجان Francis kurkdjian
از عطر سازان معروف و به نام در صنعت عطر سازی میتوان به فرانسیس کردیجان اشاره کرد . وی در سال 1969 میلادی در یک خانواده ارمنی در پاریس چشم به جهان گشود.

از علایق مهم فرانسیس در دوران جوانی رقص و اواز بود . در سال 1990 در سن 21سالگی وی در یکی از موسسات فعال در زمینه عطر و لوازم ارایشی یعنی مدرسه ISIPCA در شهر ورسای فرانسه ثبت نام کرد و در مدت کوتاهی توانست پله های ترقی را به سرعت طی کند و به مدارک تحصیلی بالا دست پیدا کند . وی در سال 1995 در سن 26سالگی برای برند ژان پل گوتیه عطر مردانه le male را طراحی و به بازار عرضه کرد.

این عطر از پرفروش ترین عطرهای مردانه در طول تاریخ میباشد . او‌در سال 2001 با هدف برقراری ارتباط مستقیم با مشتری و افزایش رضایت آن ها کارگاه و آتلیه های عطر خود را به صورت مستقل تاسیس کرد . وی در سال 2008 لقب شوالیه فرهنگ و هنر را دریافت کرد.

chevalier des arts etdes letters
و در سال 2009 خانه عطر کردیجان یا به اختصار MFK را در یکی از بهترین و گرانترین خیابان های پاریس تاسیس کرد . این برند تجاری هم اکنون بیش از سیصد شعبه در سراسر دنیا دارد.

از برندهایی که وی با آن ها همکاری داشته میتوان به دیور ، ایوسن لورن ، نارسیس ، نینا ریچی ، آرمانی ، لانکوم ، دیویدوف ، ژوپ و …اشاره کرد.

برترین و محبوب ترین عطرهای فرانسیس کردیجان عبارتست از : عطر زنانه نویر پور فم ، باکارات رژ 540 ، لومیر نویر پور ، یونیور سالیس

آلبرتو موریلاس Alberto morillas
البرتو‌موریلاس یک عطر ساز اسپانیایی است که در سال 1950 متولد شد . آلبرتو موریلاس اولین کارش را با برند کارتیه شروع کرد . یکی از دلایلی که سبب معروفیت و مشهور شدن آلبرتو موریلاس میباشد این است که او مواد اولیه و مواد تشکیل دهنده عطر را به شدت مورد بررسی دقیق قرار میدهد و آن را بررسی میکند.

آلبرتو موریلاس خالق پرفروش ترین عطرهای جهان میباشد . او در سال 2003 برنده ی بهترین جایزه ی عطاری یعنی Francios coty شد ، نکته ی جالب در مورد این عطار این است که وی هیچ دوره تخصصی و آکادمی را برای این کار نگذرانده است و تمام کارهایش بر حسب علاقه و تجربه بوده است.

بهترین عطرهای آلبرتو موریلاس عبارتند از :

1. Bvlgari omnia
2. flower by kenzo
3. ck one
4. carolina herrera 212
5. carolina herrara 212 sexy
6. givenchy pi
7. acqua di gio
8. versace bright crystal

آلبرتو موریلاس میگوید : بدون حضور عطر نمیتوانم به زندگی ادامه دهم . عطر در من جاری است زمانی که میخوابم و هرگاه بیدار میشوم عطر حضور دارد.

از موفقیت های این طراح بزرگ میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

دریافت جایزه فرانسوا کوتی در سال 2003
تولید عطرهای میزنزیر Mizensir در سال 2015
عطر ساز مشهور حمید مراتی کاشانی Hamid merati kashani
حمید مراتی کاشانی طراح صاحب نام و‌مشهور ایرانی الاصل کمپانی عطرسازی است . از فعالیت های این طراح میتوان به استخدام در شرکت فرمنیخ سوییسی و فعالیت در شهر امارات و دبی اشاره کرد.

حمید مراتی کاشانی از معدود عطاران ایرانی است که شهرت جهانی را به دست اورد .
بیشتر کارهای حمید مراتی کاشانی با رایحه ی شرقی و oriental همراه است و مواد اولیه ی عطرهای از ایران و خاورمیانه میباشد .
از عطرهای بسیار مشهور که طراحی این عطار ایرانی است میتوان به دمارلی پگاسوس و دمارلی لیتون اشاره کرد.

بهترین عطرهای حمید مراتی کاشانی عبارتند از :
Halloween blue drop
parfums de marly pegasus
parfums de marly layton
parfums de marly darcy
valentina rosa assoluto
بیژن پاکزاد طراح عطر و‌ادکلن ایرانی
احتمالا تا کنون فکر میکردید که اکثر طراحان عطر و ادکلن های معروف جهان باید فرانسوی،ایتالیایی و… باشند و هرگز به ذهنتان نمیرسید که نام یک ایرانی حتی در میان طراحان عطر و‌ادکلن نیز بدرخشد.

بیژن پاکزاد طراح و تولید کننده ی لباس مردانه، عطر و ادکلن یکی از بهترین طراحان برای افراد مرفه و پولدار از سراسر جهان میباشد. محصولات این طراح با نام تجاری بیژن زبانزد خاص و عام هستند . بیژن پاکزاد در سال 1323 در خانواده ای بسیار ثروتمند در تهران متولد شد.

خانواده بیژن او را برای تحصیل به مدرسه ثروتمندان سوئیسی فرستادند که در آن جا متوجه سلیقه ی افراد ثروتمند شد . بیژن بعد از ادامه تحصیل در رشته طراحی لباس دانشگاه میلز در شهر سنت گال یک گالری در اطراف شهر میلان تاسیس کرد .

بیژن در 29سالگی برای زندگی به امریکا رفت و در آن جا یکی از گرانترین فروشگاه های دنیا را تاسیس کرد .

این فروشگاه مانند کاخی است که سبک مدیترانه ای را داراست .جالب است بدانید افرادی مانند باراک اوباما ، جورج دبلیو بوش ، ولادمیر پوتین ، تونی بلر ، تام کروز و… در سال 1989 نام بیژن پاکزاد را در لیست شیک پوش ترین های جهان قرار دادند.

نام یکی از عطر سازان بزرگ که اکنون طراح ارشد کمپانی گرلن است تیری واسر میباشد . تیری واسر در سوئیس متولد شد و تحصیلات خود را در زمینه ی گیاهان دارویی ادامه داد و در نهایت وارد مدرسه عطر سازی ژیوودا که از مدارس معروف فرانسه است شد. در سال 2008 وارد کمپانی گرلن شد و عطر بسیار موفق آیدل را عرضه کرد.
از عطرهای معروف او میتوان به دیور ادیکت پرفیوم ، لانکوم هیپنوز ، گرلن ایدل ، آرمانی دایموند زنانه و … اشاره کرد.

نیکولاس دبری Nicolas de barry
نیکولاس دبری درسال 1948 در پاریس متولد شد نیکولاس بری در سال 1992 وارد حرفه طراحی عطر شد . نیکولاس دبری به عنوان طراح عطر در برزیل به طراحی انحصاری در رایحه های خاص برای تولیدکنندگان عطر پرداخت . او در سطح جهان ورک شاپ و کلاس های متعددی در زمینه طراحی عطر برگزار کرد . او‌ کتب متعددی پیرامون طراحی عطر نوشت و موفق به اخذ جایزه شوالیه هنر و ادبیات از وزارت فرهنگ فرانسه شد . وی به طراحی عطرهای خاصی مانند عطر مردانه شاه جهان ، عطر مردانه جورج سند ، عطر زنانه کویین مارگوت ، عطر زنانه ممتاز محل ، عطر مردانه لویی پانزدهم ، عطر زنانه ملکه سی سی پرداخت.

ژان کلود النا jean claude ellena
ژان کلود النا ملقب به جادوگر عطرها از عطاران برجسته در جهان میباشد . النا عطار منتخب برند هرمس میباشد و طرفدارانش در سراسر جهان اورا بی نظیر میدانند . النا و دومینیک روپیون در لیست برترین عطارهای جهان قرار دارند.
زان کاود النا از 17 سالگی به این حرفه مشغول شد . پدر النا ، خانواده و دخترش نیز در حرفه عطاری مشغول بوده اند .
ژان کلود النا بیان داشته است که پدرم همیشه قبل از اینکه چیزی را بخورد یا بیاشامد آن را به بینی خود نزدیک میکرد.
همچنین میگوید:

منبع : elissaperfume